Friday 13 July 2012

فصل داغ

 فصل داغ امتحان است. هم “هوا” و هم “حال و هوا”. دو هفت روزی بیشتر نمانده است. بعضی می مانند و بسیاری دور می شوند یکی دو ماهی را از درس و دانشگاه و تورین. بعضی نیز تازه به شهر می آیند و به جمع ایرانیانش می پیوندند برای آینده ای نو به درس و تحصیل. شور و شوقی برای هر دو دسته. آنها که می روند دیدارها تازه کنند با شهر و دیارشان و خانواده، و آنها که دور می شوند از این هر دو برای تازه ها. بعضی نیز این هر دو شور را نظاره گرند، آنها که رفتن از تورین را می بینند و آنان که رفتن از دیار را. این “رفت و آمد” ها غریب است و واقعی. گاهی تلخ، گاهی شیرین.

گفتگوی اختصاصی با تهمینه میلانی



برایمان بگویید این روزها، دقیقا همین روزها زن بودن در ایران چه حسی دارد؟ همان زنی که متفاوت با تفکر عرف می اندیشد و تحصیل می کند و شاید تابوشکن ست ...
ج –جواب این سوال به نگرش افراد به زندگی  بر می گرد . زندگی من همواره با چالش  برای  تغییر همراه بوده است ، چه قبل و چه بعد از انقلاب . باور دارم که مسائل فرهنگی امروز ما در ایران ریشه در گذشته دارد و تنها مربوطبه امروز نیست . غیرت و تعصب بر روی مادر و خواهر و کنترل ایشان پایه ی همین گشت ارشاد و کنترلی است که انجام می شود . فقط از شکل مخفی به نمایش اجتماعی بدل شده است . البته باید این مسائل را از سوء استفاده های سیاسی تفکیک کرد ، نظیر سرگرم کردن مردم با مسائل حاشیه ای و ...
با این مقدمه باید عرض کنم که مسائل موجود فرهنگی امروز را حاصل گذار از سنت به مدرنیته ارزیابی می کنم و شخصا تلاش می کنم که با طرح مسائل فرهنگی در فیلم هایم در  حهت ایجاد تعادل حرکت کرده و امیدوار باشم که با ساخت فیلم های اجتماعی از میزان قربانیان این گذار بکاهم.

از دیدگاه شما زنان ایرانی را چگونه می شود تقسیم بندی و تحلیل کرد؟ منظور این است که اگر بخواهید زنان را از لحاظ فرهنگی و جایگاه اجتماعی شان تقسیم بندی کنیم، تفکیک و تفسیر شما بر اساس شناختی که از جامعه زنان دارید چگونه خواهد بود؟
ج - جواب این سوال بسیار سخت است ، چراکه مطالعه و تحقیق جدی در این زمینه وجود ندارد . اما عقیده ی من بر این است که درمیان اقشار مختلف فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی متاسفانه خرافه حرف اول را می زند ، حتی اگر ظاهر زندگی آن ها بسیار  مدرن باشد .
فیلم های این روزهایِ روی پرده های سینمای ایران تا چه اندازه نزدیک به واقعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه ایرانی است؟ در سال گذشته چند فیلم مهم و تاثیرگذار دیده اید؟
ج - فیلم های امسال را ندیده ام ، چون از ظاهر آنها محتوی  مشخص استدر سال گذشته فیلم ها ی خوبی اکران شد که فکر می کنم بهترین آن ها فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته ی آفای فرهادی بود .
آیا محدودیت ها باعث مرگ خلاقیت می شود یا نتیجه ای برعکس دارد؟
ج - طبعا مرگ خلاقیت . و بویژه در  شرایطی که این روز ها بر سینما حاکم است . ممکن است  شما بتوانید با استفاده از زبان سمبول در شرایط نیمه باز فرهنگی _ سیاسی  خلاقیتی از خود نشان بدهید ولی با کنترل سفت و سختی که امروزه وجود دارد این کار تقریبا غیر ممکن است .
جالب اینکه مسئولین سانسور از ترس این که فیلم ها در لایه های مختلف خود پیام ویژه ایی به مردم ندهند ، برای خود متخصصین لایه شناسی تربیت کرده اند که اغلب افرادی متوهم وکم سواد هستند و از هر جمله ی ساده ایی برداشت های عجیب و غریب می کنند به این معنی که ما می دانیم پیام شما چیست ! وهمین مسئله یافتن را ه حل برای مسائل را دشوار تر کرده است .

شما علاقه بسیاری در به چالش کشیدن رفتار و برخورد مردان با زنان دارید. دوست دارِ تغییر و دگرگونی فضای مردسالارانه هستید. بخوبی در کارهایتان صدای اعتراض زنان شنیده می شود. دراین سال ها نتیجه ای هم گرفته اید؟  
ج - جواب این سوال را من نباید بدهم . اما تجربه به من نشان می دهد که اگر مثلا در هنگام ساخته شدن فیلم دو زن 70 در صد مردان بویژه مردان سنتی واکنش تندی نسبت به فیلم و عقاید من  داشته اند ، به مرور زمان به فیلم علاقه مند شده و این درصد کاهش چشمگیری داشته است . در مورد خانم ها هم فکر می کنم بیش از 90 درصد ایشان رابطه خوبی با فیلم های من برقرار می کنند ، بویژه زنان  سنتی  طبقه ی متوسط اقتصادی  که موضوع فیلم های من به زندگی ایشان نزدیک تر است .

عدالت و حقوق برابر زن و مرد محور اصلی فیلم هایتان است. دراین زمینه فعالیت اجتماعی دیگری بجز فیلمسازی داشته اید؟
ج - البته. از نوجوانی و شاید به جرات می توانم بگویم از کودکی نسبت به بی عدالتی های یی که در خانه و یا مدرسه می دیدم واکنش جدی  نشان می دادم و اولین معترض محسوب می شدم  . در دوران دانشجویی و بعد از آن ،هم در  محافل فرهنگی و اجتماعی بسیار فعالیت داشتم که متاسفانه اغلب آنها با فشار های فزاینده  به حالت غیر فعال در آمده اند . نظیر سازمان های مربوط به بیماری ایدز ، کار کودکان ، دختران فرار ، زنان خیابانی و...
بجز دو فیلم که خمیرمایه آن طنز بود، در دیگر فیلمهایتان نیز رگه های طنز دیده می شود. جایی هم اشاره کرده اید که ایتالیایی ها عاشق طنزند آنهم از نوعِ طنز تلخ، کدام یک از فیلم های ایتالیایی را بیشتر پسندیدید؟ از کدام تاثیر گرفتید؟

ج - به طور کلی سینمای ایتالیا را دوست دارم . اما بیشترین تاثیر را از  سینمای ایتالیا با تماشای فیلم های پیترو جرمی گرفته ام همانند لوکوموتیو ران ، طلاق به سبک ایتالیای ، فریب خورده رهاشده و ...  و البته جیلو پونته کرو هم  در نو جوانی تاثیر بسیاری بر من گذاشته است  ( با ایشان عکس هم دارم . )

اگر امروز امکان این را داشته باشید که هر فیلمی که دوست دارید بسازید چه سناریو و سوژه ای را دنبال می کردید؟
ج- یکی از موضوعات مورد علاقه ی من تاثیر تجاوز جنسی بر زندگی و آینده ی فرد مورد تجاوز واقع شده و جامعه است  در مرحله ی بعد  زندگی دختران فراری از خانه .
 شنیدیم که بر اساسِ یک کتاب تصمیم دارید که فیلمی جنگی بسازید، آیا باز هم همان چالش ها و مشکلات زنان را به تصویر خواهید کشید یا به مقوله ای دیگر می اندیشید؟
ج - نه این موضوع شایعه ای بیش نیست .  من از هیچ کتاب جنگی تا به امروز اقتباسی انجام نداده ام . البته چندین کتاب از طرف نهاد های مختلف  به من پیشنهاد شده است ، اما بدلیل روحیه ی خاصی که دارم نتوانستم با خشونت درون این  کتابها رابطه برقرار کنم . داستان فیلم نامه ی  "تنهایی پر هیاهو"  که امیدوارم با وجود تنگ نظری ها و سخت گیری ها مقابل دوربین ببرم یک داستان عشقی  در بستر جنگ است و قهرمان آن یک دختر معمولی است که خیاط است  که   جنگ نگرش او را به زندگی تغییر می دهد .
گفته بودید یکی از دغدغه های شما مشکل تجاوز جنسی به کودکان و پیامدهای آن است. از آنجایی که این مساله خط قرمز جامعه امروز ماست و پرداختن بدان ساده نیست، آیا دراین زمینه پیشرفتی داشته اید؟

 ج- به هیچ عنوان . این موضوع و بسیاری از  موضوعات  اجتماعی  دیگر همچنان از دید مسئولین تابو است.

خانم میلانی فیلمی ساختید که در روابط زن و مرد تاثیر گذار باشید (آتش بس) و آنها را مخاطب قرار دادید. چه شد که چنین نیازی را حس کردید؟ آیا قصد دارید کارهای مشابهی داشته باشید؟
ج- ایده ی اولیه ی این فیلم را آقای منصور جعفری خواننده ی پاپ معروف ایرانی در یک نشست دوستانه در کشور امارات (دبی) به من داد ند. و توجه مرا به مسئله ی کودک درون جلب کردند و همین امر موجب شد تا با کمک دوستان ایشان با نویسنده ی کتاب شفای کودک درون خانم لوچیا کاپاکیونه که روانشناس سرشناس  امریکایی – ایتالیایی هستند در سانفرانسیسکو دیدار کرده ، این فیلمنامه  را بنویسم . من چند فیلم نامه ی دیگر در ژانر طنز با موضاعات اجتماعی  نوشته ام که متاسفانه پروانه ی ساخت دریافت نکرده اند .این ژانر از ژانر های مورد علاقه ی من است و با شخصیت حقیقی من هم هماهنگی دارد.

به نظر از فیلمهایی چون  نیمه پنهان و دو زن کمی فاصله گرفته اید. اتفاقی است یا آگاهانه و ناشی از شرایط اجتماعی و...

ج- متاسفانه شرایط سیاسی و کنترل بیش از حد  بر روی موضوعات زنانه موجب شده تا نتوانم به  موضوع مورد علاقه ام ( مسائل  روانشناختی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی ) زنان طبقه ی متوسط جامعه بپردازم.

خانم میلانی دختران بسیاری این روزها برای ادامه تحصیل از خانواده و شهر و کشورشان دور می شوند و به خارج از ایران می آیند. به هر حال سختی و دوری را به جان می خرند و به تحصیل مشغول می شوند. این دوری ها آثار و تبعاتی هم دارد. این انتخاب و آثارش را چگونه ارزیابی می کنید؟
ج - بستگی به شرایط هر فرد و بویژه سنی که کشور را ترک می کنند ، دارد .

خانم میلانی، گرد هم آمدن ایرانی ها در خارج از کشور از هر قشری مشکلات خاص خود را دارد. حال آنکه مردمان دیگرکشورها روابط مستحکم تری با یکدیگر دارند. (به طور نمونه ترک ها در سراسر جهان به ویژه در آلمان و یا سیاهان، در هر کشوری که هستند به ویژه در آمریکا.)برای نمونه در همین شهر تورین، پزشکان ایرانی که دارای وجهه اجتماعی و سطح تحصیلاتی بالایی هستند اقدامی می کنند برای داشتن جامعه پزشکان و هیچگاه به نتیجه نمی رسند. و حتی هر جمع شدن دانشجویان و ایرانی های شهرهای مختلف پراکنده در جهان، بی حاشیه نیست.)دلایل فرهنگی و اجتماعی این اتحادناپذیری و تکثر فراوان ایرانی ها در خارج از کشور را در چه می دانید؟ راههای برون رفت آن چیست؟

ج - این مشکل دقیقا همان مسئله ایی است که قبلا به آن اشاره کردم . متاسفانه بیشتر ایرانیان هنوز مفهوم ارتباط مدرن انسانی را در ک نکرده اند وهمچنان  با خلق و خو و تربیت محافظه کارانه ی سنتی   به ار ث  رسیده از اجداد گرامیشان  ، ایجاد ارتباط می کنند . هرچند که این امر در نسل دوم و سوم ایرانیان مهاجر کمتر شده است.
فکر می کنم  راه برون رفت از این وضعیت  ابتدا تمرین  تحمل عقاید ، سلایق و دید گاه های متفاوت از ماست .

منشا پرخاشگری، بی توجهی نسبت به حقوق یکدیگر و عصبی بودنهای مردم را در چه می دانید؟ (کمتر شده است در این شهری که هستیم دعوا و خشونتی ببینیم، رفتارهایی که به راحتی در سطح شهرهای مختلف کشور می بینیم.) اینجا به راحتی در هر فرصتی کتاب و روزنامه باز می کنند و می خوانند. بی حرفی در صفهای طولانی می ایستند. آرامش عجیبی دارند این مردمان.
ج - تصور می کنم دلیل این امر موقعیت جغرافیایی ایران بوده که بطور مداوم مورد تاخت و تاز قبایل ، طوایف و کشور های مختلف بوده است . و ایرانیان عزیز  مجبور بوده اند به روش های مختلف با این گروه های مختلف متجاوز برخورد کنند ، تا جایی که گاه حتی همطن خود را قربانی کرده اند و...فراموش نکنید بسیاری از ما همرا با روحیه ی پرخاشگری  ، معایب بسیار دیگری هم داریم . همانند دروغگویی ، چاپلوسی ، اطاعت از فرادست  و زور گویی به فرودست و...که همگی  ریشه در گذشته ی تاریخی ما دارد.



خانم میلانی، این روزها از محاوره های معمولی در کوچه و خیابان، در مدرسه ها، دانشگاه ها، در میان جمع های کوچک و بزرگ و پیر و جوان، و حتی این روزها در موسیقی و هنر و نیز در نهادهای مرجع هم آثاری از ادبیات نامتعارف و نازیبایی در کلام و گفتار و ناسزا گویی می بینیم. آنچه که شاید شما هم نتوانید در فیلمهایتان به تصویر بکشید. مشکل کجاست؟ راه حلش کجا؟
ج  - در این زمینه علاوه بر مسائل ریشه دار فرهنگی من مسئو لین را مقصر می دانم . استفاده  از عبارات سخیف و زشت در هنگام نظر دادن در مورد رقبای سیاسی ، سیاستمداران کشور های دیکر و...موجب شده تا بویژه در میان اقشار کم سواد و بی سواد اینگونه حرف زدن ، ارزش محسوب شود .
راه حل آن آموزش از طریق رسانه های ارتباط  جمعی است ، که در حال حاضر امیدی به تغییر در رویه ی ایشان وجود ندارد .

هنرمندانی که از ایران می روند و هنرمندانی که در ایران می مانند، کدام را انتخاب می کنید؟ فکر می کنید کدام شان برای هنر و مردمانشان مفیدترند؟ شاید پرسشی تکراری باشد اما آیا اساسا قائل به این بحث هستید یا هنر برای هنر را می پسندید؟
 ج - این مسئله بستگی به شرایط خاص هر هنرمند دارد و تشخیص آن بر عهده ی خود است  . من بسادگی می توانم به امریکا مهاجرت کنم و طبعا تا زمانی که هنوز امیدی هست ، هرگز این کار را نخواهم کرد , چرا که احساس می کنم  در وطن خودم بسیار مفید تر هستم  . اما در مورد سایری هنرمندان نمی توانم نظر بدهم .
در مورد بخش دوم سوال شما باید عرض کنم . شحصا هنر در خدمت جامعه را قبول دارم و مقوله ی هنر برای هنر برای من  ارزش زیادی ندارد .

چندی پیش به دنبال انتشار عکس و فیلمی از گلشیفته فراهانی  بحثهای بسیاری را به ویژه در فضای مجازی بوجود آورد. خارج از مفید بودن هر بحث و گفتگویی، ارزیابی شما از رفتار این هنرپیشه زن (یا موارد مشابه) و مردم در قبال آن چیست؟
ج - شخصا به آزادی  عقیده ی افراد در مورد انتخاب روش و  نوع زندگی ، مادامی که صدمه ایی متوجه فرد دیگری نباشد ، باوردارم  و طبعا نظر خاصی در این زمینه ندارم . این  نوع  رفتار که به نظر نوعی اعتراض اجتماعی است کاملا  به خود   خانم فراهانی  که بازیگر مطرح و محبوبی در ایران است ، مربوط  می شود و نه شخص دیگر . ، ولی بررسی نوع این رفتار شایسته ی کار شناسی دقیقی است . به نظر من باید پرسید چه دلایلی موجب شده تا خانم فراهانی برای اعلام اعتراض خود دست به چنین عملی بزتد .و این ارزیابی تصور می کنم بسیار مهم تر از برهنه شدن ایشان  است .

 نشریه دانشجویان تورین بسیار نوپاست. آرزوهای فرهنگی دارد و تاثیر گذاری در جامعه کوچک ایرانی های شهر، از اینکه آن را خواندید و دعوت ما را پذیرفتید سپاسگذاریم، آن را چگونه می بینید؟ خوشحال می شویم که پیشنهاد و ایده های شما را داشته باشیم و پذیرای نقدهای دلسوزانه و مادرانه شما باشیم.
ج -  راه پر فراز و نشیبی پیش رو دارید ، که باید با هم فکری و همدلی و احترام به عقاید مخالف آن را به پیش ببرید .

در پایان که شاید هم کلیشه باشد، ایرانی های دانشجوی خارج از ایران را پیامی دهید.

 ج -بیاموزید و تجربه کنید که در آینده به تجارب و آموزه های شما بسیار نیازمندیم . به آینده ی کشورمان بسیار امیدوارم .

سپاسگزاریم از وقتی که گذاشتید. 

یک گفتگو


عاشق ایجاد ارتباط است. به چالشهای اجتماعی علاقه دارد و تاثیر و تغییر در سطح فرهنگ جامعه. اینها را پیشتر گفته است، چه هر کجا گفتگویی داشته است و چه با فیلمهایش. از خودشیفتگی گفته است، از خودخواهی، از مردسالاری، از مصائب زنان، از رابطه سالم و از بسیاری دیگر چالشهای اجتماعی. از او از حس و حالی که همین روزها زن بودن در ایران دارد پرسیدیم، از زنانی که متفاوتند. از فرهنگ و جایگاه اجتماعی زنان گفتیم. از اینکه آیا تا به امروز این به نمایش در آوردن صدای اعتراض زنان، بازتابی در جامعه داشته است؟ از “آتش بس” پرسیدیم و هدف قرار دادن رابطه زن و مرد، از فاصله ی این روزهای فیلمهای اخیرشان پرسیدیم از نیمه پنهان و دو زن. از اتحادناپذیری و تکثر فراوان ایرانی ها در خارج از کشور هم پرسیدیم و راه های برون رفتش. نه تنها تعارض را ریشه در گذشته مان می داند که روحیه ی پرخاشگری و معایب بسیار دیگر همانند دروغگویی، چاپلوسی، اطاعت از فرادست و زور گویی به فرودست را نیز.
او به آینده ایران بسیار امیدوار است و همچنان خود فعال است و با همه ی ممکن ها و ناممکن ها، هنوز با فیلمهایش حرف می زند و معتقد است تا زمانی که هنوز امیدی هست در وطن خود بسیار مفید تر خواهد بود.
گفتگوی اختصاصی نشریه را با تهمینه میلانی در صفحه پیش رو با هم می خوانیم.

نخستین ایرانی‌ در ناسا


دکتر غفاری در 25 خرداد ماه سال 1285 هجری شمسی در تهران متولد شد و تحصیلات پایۀ خود را در دبیرستان دارالفنون به اتمام رسانید. ریاضیات و فیزیک را در دانشگاه نانسی فرانسه تحصیل کرد و دیپلم ستاره شناسی و آنالیز عالی ریاضیات را نیز از آنجا دریافت نمود. او دکترای ریاضیاتِ فیزیک را از دانشگاه سوربن فرانسه اخذ کرد. در 1315 به اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران پیوست و پس از اتمام خدمت سربازی از سال 1319 تا 1334 به عنوان استاد تمام آنالیز عالی تدریس کرد و این در حالی بود که در سال 1325، به دعوت دانشگاه سلطنتی لندن مدتی را در آنجا گذرانده و دکترای تصحیح فاکتورهای سرعت و روش هودوگراف در دینامیک گازی را از آنجا دریافت کرد. در سال 1339، به دعوت دانشگاه هاروارد، به آنجا نقل مکان کرد و تحقیقاتی را در زمینه معادلات دیفرانسیل و نیز حل مسائل دینامیک گازی به انجام رسانید. در این مدت همچنین بعنوان عضو موقت انستیتو مطالعات پیشرفته در پرینستون و نیز دستیار تحقیقاتی ریاضیات در دانشگاه ایالتی پرینستون انتخاب گردید. در سالهای 1340 و 1341، با پروفسور آلبرت اینشتین در رابطه با نظریه وحدت میدانها فعالیت کرد و همزمان، با پروفسور مورس و لفچز در رابطه با معادلات دیفرانسیل در ابعاد بزرگ کار کرد. در 1341 بار دیگر به ایران بازگشت و به تدریس معادلات دیفرانسیل در دانشگاه تهران پرداخت. در 1347 رساله پروفسوری خود را در زمینه ریاضیات و استاتیک در دانشگاه واشنگتن ارائه داد و از 1337 تا 1341 در این دانشگاه به تدریس معادلات دیفرانسیل پرداخت. او در 1348 به پاس خدماتش در جریان ماموریت آپولو -11 از طرف نیکسون، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، مدال افتخار دریافت کرد. دکتر غفاری تنها خارجی‌ حاضر در پروژه آپولو و نخستین ایرانی‌ راه یافت به سازمان ناسا بوده است.  ایشان همچنین در پروژه جنگ ستارگان نیز فعالیت هایی را به انجام رسانیده اند.دکتر غفاری هم اکنون در آمریکا زندگي مي كند.

مقالات


در راستای معرفی افتخارات و مقالات دانشجویان ایرانی شهر تورین، بر این شدیم، در هر نوبت تعدادی از این افتخارات علمی را نام ببریم تا علاوه بر تقدیری هرچند کوچک از این دوستان، این امکان بوجود آید تا بتوان از دانش و اطلاعات یکدیگر در زمینهای مختلف علمی استفاده کنیم.  

محسن رضایی - مهندسی مکانیک 
Journal papers
1-L. Goglio, M. Rezaei“Variation of the Mechanical properties  of an epoxy adhesive exposed to warm moisture .submitted for publication in the Journal of Adhesion Science and Technology-2012.

2- L. Goglio, M. Rezaei, , M. Rossetto “Moisture degradation of open faced single lap jointssubmitted for publication in the Journal of Adhesion Science and Technology-2012.                                                                  

Confrence papers
1- M. Rezaei, L. Goglio, “Variation of the Mechanical properties  of an epoxy adhesive exposed to warm moisture” AB2011 International conference on structural adhesive bonding, 7-10 July,2011, Porto, Portugal.

2- M. Rezaei, L. Goglio, M. Rossetto “Moisture degradation of open faced single lap joints” AB2011 International conference on structural adhesive bonding, 7-10 July,2011, Porto, Portugal.

3- M. Rossetto, L. Goglio, M. Rezaei, “Approximation of the analytical models for the bonded single lap joint” AIAS – XXXIX Convegno Nazionale, 7-10 settembre 2010, Maratea

4- M. M. Ghomshei, M. RezaeiMathematical modeling and analysis of wavy bounded joints in laminated fibrous composites” Proceedings of a 12th International Conference MTCM’2009 September 22-24, 2009, Varna, Bulgaria

سید مهدی موسوی - مهندسی مکانیک 
M. Mehdi S. Mousavi , Elisa Paola Ambrosio , Silvia Appendino , Fai Chen Chen , Alain Favetto , Diego Manfredi , Francesco Pescarmona , Aurelio Somà , “Spacesuits and EVA Gloves Evolution and Future Trends of Extravehicular Activity Gloves,” 41st International Conference on Environmental Systems (ICES), 17-21 July 2011, Portland, Oregon, USA.

Mousavi M.M.S., De Pasquale G., Soma' A., Brusa E., “A Novel SU-8 Microgripper with External Actuator for Biological Cells Manipulation,” Symposium on Design, Test, Integration and Packaging of MEMS and MOEMS (DTIP), EDA Publishing Association (FRA), Symposium on Design, Test, Integration and Packaging of MEMS and MOEMS (DTIP), Aix-en-Provence, France 11-13 May 2011, pp. 356-361, ISBN: 9782355000133.

Silvia Appendino, Elisa P. Ambrosio, Fai Chen Chen, Alain Favetto, Diego Manfredi, Mehdi Mousavi, and Francesco Pescarmona, “Effects of EVA Glove on Hand Performance,” 41st International Conference on Environmental Systems (ICES), 17-21 July 2011, Portland, Oregon, USA.



مهدی محمدزاده ساری - مهندسی مکانیک 
M. Mohammadzadeh S., M.Y. Noordin and M. Sakhawat Hussain. Machinability of AISI H13 Tool Steel when Using the EDM Process with Carbon Nanotubes. 1st International Conference on Composites and Nanocomposites (ICNC2011), Kottayam, India, January 7 - 9, 2011, IL 13.
M. Mohammadzadeh S., M. Y. Noordin and E. Brusa. Evaluating the Electrical Discharge Machining (EDM) parameters with using carbon nanotubes. NanoStruc 2012 International Conference, Cranfield, UK, July 2 – 4, 2012.

حمیدرضا حاجی میرزا علیان - مهندسی مکاترونیک 
H. Hajimirzaalian , H. Moosavi and M. Massah "Dynamics analysis and simulation of parallel robot Stewart platform", International Conference on Computer and Automation Engineering, ICCAE 2010, Singapore, February 2010. Index ISI Thomason, IEEE conferences


سیامک آرام – مهندسی کامپیوتر
S.Aram, A. Troiano, and E. Pasero, “Environment Sensing Using Smartphone,” Sensors Applications Symposium, 2012. SAS 2012. IEEE


محمد نیمافر - مهندسی مکانیک
M. Nimafar, V. Viktorov, M. Martinelli. Experimental comparative mixing performance of passive micro mixer with H-shaped sub- channels. Chemical Engineering Science, Volume 76, 9 July 2012, Pages 37-44, ISSN 0009-2509.
بابک افشارپور - مهندسی پزشکی
Alberto Botter, Hamid R Marateb, Babak Afsharipour, Roberto Merletti. “Solving EMG-force relationship using particle swarm optimization”,  IEEE. (EMBC) 2011.


3 ta maghaleh bud az Hatami, nemidunam kie, fek konam to dade budi bem, to shomareye 2, moshkhasatesho nadaram, esmesh chi mikhune va… fek konam tu emailat bashe.

بانک مقالات و انتشارات ایرانیان تورین



در شماره های یک و دو نشریه به منظور معرفی ،تشویق و استفاده دوستان عزیز ، تعدادی از مقالات دانشجویان ایرانی تورین را منتشر کردیم، دربعد از پیدایش وبلاگ نشریه، مقالات را برای استفاده دیگر دوستان در آن بایگانی خواهیم کرد . در همین راستا از تمامی دانشجویانی که در زمینه های علمی مقالات، نشریات و دست آوردهایی را ثبت کرده اند دعوت میکنیم تا با ارسال آن به ایمیل نشریه به منظور اضافه کردن در بانک مقالات اقدام کنند.

می توانید اینجا کلیک کنید:

ذره خدا


دانشمندان مرکز تحقیقات هسته‌ای سرن (CERN) در سوئیس که بزرگ‌ترین پژوهشگاه ریشه‌های آفرینش و منشا هستی در کره زمین است، روز چهارشنبه (۱۴ تیر/ ۴ ژوئیه) اعلام کردند که در رخدادی غیرمنتظره و شگفت‌آور، موفق به کشف ذره «هیگز بوزون» شده‌اند. هیگز بوزون، ذره‌ای است با جرم که کشف آن احتمالا بسیاری از معادلات، پیش‌فرض‌ها و باورهای رایج در میان انسان‌ها پیرامون منشا هستی و حیات را بر هم خواهد زد. این به آن معناست که آخرین تکه باقی‌مانده برای تکمیل پازل مدل استاندارد فیزیک ذرات هم پیدا شده و حال دانشمندان می‌توانند با بررسی همه نیروهای تاثیرگذار بر این ذرات، اطلاعات عمیق‌تر و دقیق‌تری از هستی، حیات و آفرینش ارائه کنند.

خوابگاه Residenza universitaria GIULIA BAROLO

•موقعیت مکانی : 
  Via Verdi, 26 / Gخوابگاه دانشجویی در مجاورت دانشگاه تورین واقع شده و ساختمان آن مربوط به قرن ۱۹ام و بازسازی شده است..
• تعداد اتاق ها:
- ۲۱ اتاق تک نفره  / ۱۹ اتاق دو نفره )و یا اتاق زیر شیروانی(
• امکانات اتاق ها :
-حمام آب گرم در تمام روز
-اینترنت
-تلفن (توضیح اینکه تماس داخلی‌ دو طرفه و تماس از خارج خوابگاه یک طرفه از خارج به داخل انجام می‌‌شود)
-امکان استفاده از پریز مخصوص تلویزیون (در صورتی که خود دانشجو تلویزیون داشته باشد)
-یخچال و فریزر
-آشپز خانه در بعضی‌ اتاق ها
•امکانات و سرویس‌های رایگان : ۱- آشپز خانه مشترک ۲ - پارکینگ دوچرخه ۳- سالن کامپیوتر با اتصال به اینترنت ۴-نگهبان شب  ۵- سالن ورزشی
•امکانات و سرویس‌های قابل شارژ : ماشین لباس شویی و اوتو 
• ویژگی های خوابگاه) خدمات EDISU در نزدیکی خوابگاه
STOP SHOP EDISU Via Giulia di Barolo 3 a / سالن مطالعه    Via Verdi, 26  / سالن مطالعه    Via S. Ottavio 12 / کتابخانه بین المللی  Via S. Ottavio 12 / رستوران دانشگاه  Via P. Amedeo 48  / Sportello Casa Via Verdi 26/a

افتخاری برای ایران در المپیک 2012


بروجن کوچک ( زادگاهم) شهری است بر فراز زاگرس میانی كه زمانی تالاب های آن میراث بین المللی بود و اینك رشته دو ومیدانی اش. بروجن‌ در 62 كیلومتری‌ جنوب‌ غرب‌ شهركرد مركز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و از لحاظ ارتفاع  از سطح دریا لقب بام ایران را کسب کرده است. شهرستان بروجن به لطف استعدادهای خود توانست در المپیك لندن 2012 سه ورزشكار داشته باشد، درست مانند شهرهای بزرگ جهان كه هر كدام با بیش از چند ورزشكار در المپیك لندن حضور دارند و همگی پایتخت های كشورهای بزرگ جهان می باشند، اما شهرستان بروجن، منطقه ای با فرهنگ درجنوب غربی ایران است كه امكانات پایتخت های بزرگ را ندارد و تنها  5هزار نفر جمعیت دارد. بر اساس تحقیقات آماری، در المپیك های گذشته در پایتخت های بزرگ جهان به ازای هر 500 هزار نفر یك نفر ورودی المپیك را بدست آورده اما بروجن در المپیك لندن موفق شد به ازای هر 32هزار نفر جمعیت خود، یك نفر را راهی المپیك كند. ناگفته نماند که این شهر، فرهنگی بسیار غنی و مردمانی خونگرم دارد، اگردر تابستان در ایران  برنامه ی کمپ و دیدن از مناظر و یخچال های طبیعی دارید دیدن این شهر و حومه اش، در کنار لذت از هوای خنک  و دلچسب خالی از لطف نیست.

بزرگترین جستجوگر رشته های تحصیلی

 
کلیک، انتخاب، موفقیت-بزرگترین و آسانترین جستجوگر رشته های تحصیلی موجود در سراسر اروپا: این روزها دغدغه ی خیلی از دانشجویان ایرانی پیدا کردن اطلاعات مفید در زمینه ی رشته های تحصیلی مورد علاقشان در دانشگاه های اروپا است و اغلب زمان زیادی را با اینترنت در سایت های دانشگاه ها ی مختلف برای گرفتن هر  یک از نیازمندی های پذیرش از قبیل لیست رشته های موجود، زمان شروع اقدام برای  پذیرش و پایان آن، نمره ی زبان لازم، شهریه ی مورد نیاز و... به طور جداگانه میگذارند. افزون بر اینکه اغلب برای تبدیل زبان رسمی سایت ( آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و...) به زبان انگلیسی نیز زمانی بیهوده تلف میشود و گاها برای بعضی صفحات امکان پذیرهم نیست.
 آیا میدانید که بیشتر از 90 درصد رشته های تحصیلی موجود در سرتا سر اروپا در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و... در یک مکان و یک پورتال با نظمی  بسیارمطلوب جمع آوری شده اند؟ به طوری که همه افراد قادرند، رشته های علمی و تحصیلی مختلف با علاقه خود را  به راحتی در آن پیدا کنند. با این موتور جستجوی قوی،  نه تنها رشته های بیشتر ی قابل یافتن است  بلکه زمانی که صرف میشود برای رسیدن به خواسته ای که در ذهن است بی اغراق به یک دهم کاهش میابد. 
در این سایت برای هر رشته در یک جدول کل اطلاعات مفید مثل شهریه سالانه دانشگاه، زمان اقدام برای پذیرش و موعد آن، شروع ترم تحصیلی، نمره ی زبان مورد نظر و زبانی که درس ها ارائه میشوند و باقی در یک جدول یک جا آورده شده  و در یک نگاه میتوان فهمید که اصلا چنین گزینه ای به کار میاید یا نه! کلیه اطلاعات جزئی و مفید در مورد محتوای رشته ، درس های ارائه شده، لینک  مستقیم سایت  برای اقدام و مکاتبه با مسئول طرح، بورس های احتمالی موجود و همه و همه نیز پوشش داده شده است.
 http://www.mastersportal.eu

کار کار انگلیسها ست!



کمتر کسی است که این جمله را بشنود و لبخندی به لب نیاورد ; ناصر تقوایی مجموعه تلویزیونی کمدی  “دایی جان ناپلئون “ را بر اساس رمانی به همین نام از ایرج پزشکراد در سال 1354 ساخت ; زمانی که خیلی از بینندگان امروز آن حتی به دنیا نیامده بودند. با وجودی که مجموعه های تلویزیونی معمولا تاریخ مصرف دارند طنز اجتماعی جذاب تقوایی  هنوز بینندگانی از میان متولدین دهه های شصت و هفتاد دارد و به جرأت یکی از موفق ترین و ماندگارترین مجموعه های تلویزیون ایران است. ناصر تقوایی فعالیت سینمایی خود را در سال 1344 با فیلم مستند خشت و آیینه ساخته ابراهیم گلستان آغاز کرد و در سال   1349 با اولین فیلم خود به “ نام آرامش در حضور دیگران “بر اساس نوشته غلامحسین ساعدی نام خود را به عنوان فیلمسازی مطرح در سینمای ایران به ثبت رساند. پس از انقلاب با حضورموفق خود در جشنواره فجر با فیلم “ ناخدا خورشید “ (1367) بر اساس رمان” داشتن و نداشتن “ همینگوی  بازگشت خود را به دنیای سینما اعلام کرد. از دیگر فیلم های او میتوان به صادق کرده (1352) نفرین (1353) ای ایران(1375) و کاغذ بی خط (1380)  اشاره کرد. او تعداد زیادی فیلم کوتاه و دو فیلم نیمه تمام  “رومی و زنگی” و “چای تلخ” را نیز در کارنامه دارد.  او فارغ التحصیل زبان و ادبیات  فارسی است و سینما و عکاسی را بصورت تجربی آموخت و امروز دغدغه شخصی اش آموزش نظام مند و تخصصی سینما و ثبت تاریخ شفاهی سینماست.

 این هفته مصادف با 19 تیرماه  سالروز تولدش  مجالی بود  برای یاد کردن از فیلمساز برجسته ای که به اعتقاد بسیاری هیچگاه برای نان فیلم نساخت.